Aktualności

  1. AZ Frame
  2. /
  3. aktualności
  4. /
  5. Monetyzacja danych – Jak
Monetyzacja danych - Jak robić to skutecznie. Jak budować nowe produkty i usługi w oparciu o dane? - spotkanie CDO Forum Club, 21.04.2022, ONLINE
19.04.2022 | Ewa Suszek

Monetyzacja danych

Jak robić to skutecznie. Jak budować nowe produkty i usługi w oparciu o dane?

To Święty Graal dla wszystkich, którzy zajmują się zarządzaniem danymi. Cóż bowiem szybciej zmieni w oczach decydentów postrzeganie wartości danych w organizacji, niż namacalny przykład, jak można z tego zasobu zbudować konkretną wartość finansową? Gdy mając dane potrafimy tak je przepakować i przeformatować, by stworzyć z nich nowe produkty i usługi bazujące na danych, to stajemy się sami kreatorami biznesu w firmie.

Oczywiście łatwiej powiedzieć niż zrobić. Monetyzacja danych to zajęcie pełne wyzwań – często będące wirtuozerią  na pograniczu innowacji i biznesowej odwagi. Przykłady udanej monetyzacji (czyli takiej, która kreuje przewidywalny i stały strumień wartości) wcale nie są tak częste, ale za to bywają spektakularne. Czasem też organizacje nawet nie próbują monetyzować – bo brakuje im wiary i kompetencji, a nade wszystko odpowiednich liderów w obszarze danych. Choć sukces mógłby być blisko. Wyzwaniem są także kwestie regulacyjne i rozmyte granice dotyczące własności danych.

Jak podejść we właściwy sposób do monetyzacji danych? Czego uczą doświadczenia innych? Jak buduje się nowe produkty i usługi w oparciu o dane? Poszukamy odpowiedzi na te i inne wyzwania podczas kwietniowego spotkania CDO Forum Club.

 

AGENDA SPOTKANIA

14.45 – 15.00 – Zapraszamy z kubkiem kawy/herbaty na swobodne rozmowy – poznajmy się!

 

15.00 – 15.05 – Powitanie uczestników CDO Forum Club i wprowadzenie w tematykę spotkania (Przemysław Gamdzyk – Organizator CDO Forum Club, Evention)

 

15.05 – 15.25 – Droga do monetyzacji danych – drogowskazy i przykłady

Dane jako źródło tworzenia zysku po stronie zewnętrznej (nowe usługi, udoskonalenie oferty), oraz wewnętrznej (optymalizacja procesów, ograniczenie kosztów). Rzeczy niezbędne – jak skutecznie wprowadzić analitykę do organizacji. Studia przypadków: 1. Duży start-up technologiczny (optymalizacja analityki, obszary do poprawy w obszarze danych i ich wykorzystania – co uzyskano dzięki dobrej strukturze Data Governance i przeprowadzeniu w oparciu o nią kilku POC, identyfikujących nieoptymalne procesy); 2. Duża marka odzieżowa (wybór właściwej ścieżki i obszaru dla wdrożenia zaawansowanej analityki w oparciu o ML/AI – w efekcie zbudowano model ML, który przewidywał wolumen sprzedaży i pozwalał na analizę, jak wpływają na niego różne rodzaje promocji – zamiast działań   manualnych i opartych o założeniach oraz ekspercką analizę historyczną (Kamil Cerazy – Szkoła Główna Handlowa, Współpracownik Manager, Market Risk, Financial Services Consulting, PwC Polska)

 

15.25 – 15.45 – Panel w gronie praktyków – Sztuka monetyzacji danych

Porozmawiajmy o tym, czym są dobre pomysły na monetyzację danych? Skąd je czerpać – jak stymulować kreatywność i innowacje w tym obszarze? Kto powinien brać w tym udział? Jak przekonać do nich innych w firmie? Jak mając dobry pomysł i wsparcie dla niego zbudować plan działań? Jak i kiedy oceniać realizację – by nie brnąć w ślepa ścieżkę, a zarazem zbyt wcześnie nie odcinać obiecujących opcji? (Tomasz Jamiński – Head of Data Science Grupa OLX; Artur Grządziel – Big Data Solution Architect, Data Scientist GE Healthcare; Tomasz Burzyński – Chief Data Officer, InPost; Tomasz Szmajter – Country Sales Manager, AZ Frame)

 

15.45 – 16.15 – Porozmawiajmy w podgrupach: dyskusje w mniejszych zespołach.

Jak skutecznie monetyzować dane? Z jakim wyzwaniami trzeba się mierzyć? Czego uczą nas własne doświadczenia?  Czy to jest temat tylko dla wybranych branż? Kto robi to najlepiej?

Opiekunami grup będą przedstawiciele Rady Programowej CDO Forum.

 

16.15 – 16.25 – Podsumowanie dyskusji na wspólnym Forum

 

16.25 – 16.30 – Komentarz merytoryczny do całości spotkania

 

16.30 – 16.40 – Podsumowanie i zakończenie spotkania (Przemysław Gamdzyk – Organizator CDO Forum Club, Evention)

 

Serdecznie zapraszamy!
Więcej szczegółów oraz link rejestracyjny dostępny >> tutaj
Need help icon

Potrzebujesz wsparcia? Jesteśmy zawsze po Twojej stronie

Chętnie odpowiemy na nurtujące Cię pytania. Naszą największą domeną jest doświadczenie i wiedza, dlatego pomożemy Ci w wielu obszarach.

skontaktuj się