DYNATRANCE


Dynatrace oferuje rozwiązania informatyczne do monitoringu wydajności aplikacji (APM) i szerzej do monitoringu całych środowisk informatycznych (infrastruktura, sieć) pod względem dostępności i wydajności – Digital Performance Monitoring (DPM).

 

Dynatrace, jako lider APM/DPM  (wg Gartner ) zredefiniował pojęcie monitoringu i widzi go, jako złożenie poniższych cech:

  • Every user – monitoring 100% operacji wszystkich użytkowników końcowych,
  • Every App –  kontrola wszystkich aplikacji, w tym perspektywy klienta – przeglądarek oraz aplikacji natywnych na urządzenia mobilne. Gotowość na IoT,
  • Everywhere – monitorowanie użytkowników bez względu na ich lokalizację (inteligentna iniekcja agenta). Dostęp do danych w każdego miejsca na wszystkich urządzeniach (poprzez desktopy, tablety, smartfony),
  • AI powered – oferowane w rozwiązaniu AI oraz tzw. virtual assistant, zostały wskazane przez Forrester’a, jako redefiniujące funkcje biznesowe obok takich firm, jak Amazon Alexa, Microsoft Cortana, IBM Watson, Apple Siri,
  • Full-stack – Dynatrace działa w oparciu o jednego agent (tzw. OneAgent), który jest instalowany po stronie serwera – OneAgent kontroluje działanie systemu od serwera, przez procesy aplikacji, usługi biznesowe, aż do aplikacji klienta. OneAgent jest instalowany jednokrotnie i konfigurowany oraz utrzymywany automatycznie, co znacznie poprawia TCO oraz TTV. Rozwiązanie działa w wielu środowiskach bez względu na wykorzystywaną technologię – OneAgent jest zaprojektowany do działania w środowiskach mikro-usługowych i tzw. Cloud Platforms (Amazon Web Services, MS Azure, Pivotal, Cloud Foundry, OpenStack, OpenShift, Docker, Mesosphere – z każdą z tych firm DT posiada partnerstwo technologiczne),
  • Automated – Dynatrace jest jedyną platformą oferującą automatyczną detekcję problemów, analizę anomalii opartą o inteligentny baseline, wskazywanie źródeł problemów (tzw. problem causation – w obecnych systemach nie wystarczy sama korelacja).

3-cia i najnowsza generacja monitoringu uwzględniająca, tzw. semantykę aplikacji – wspomniany OneAgent poza funkcjami AI pozwala na zbudowanie modelu dla ekosystemu aplikacji w sposób automatyczny – dane są na tyle wiarygodne, że ServiceNow zasila nimi swoje CMDB.

Tzw. User Experience Monitoring (UEM). Analizuje poszczególne wizyty/sesje klientów i poza danymi biznesowymi pozwala na analizę w jakim stopniu problemy aplikacyjne wpływają na zachowania klienckie i konwersję biznesową.

(Syntetic monitoring) – klasyczny robot pozwalający na odtwarzanie sekwencji transakcji i emulowanie operacji klientów. Rozwiązanie może działać w oparciu o infrastrukturę zamawiającego lub z wykorzystaniem platformy dostępnej w chmurze publicznej.